söndag 21 januari 2018

Lipstick is life



Från och med i år så försöker jag ha en excel tabell där jag skriver upp skönhetsshoppingen varje månad. Hittills har jag kommit ihåg att göra det också :) Min senaste beställning från Lookfantastic innehöll 2 fina läppstift och en efterlängtad nyhet från Mac. Läppstiften är från Shadescents kollektionen som kom i samband med att de släppte parfymer inspirerad av de mest populära läppstifts färgerna.

Starting this year, I try to have an excel table where I write up the beauty shopping every month. So far, I've remembered to do that too :) My recent order from Lookfantastic featured 2 nice lipstick and a long-awaited news from Mac. The lipsticks are from the Shadescents collection that came when they released perfumes inspired by the most popular lipstick colors.


Inte helt otippad var det just doften Candy Yum Yum som jag gillade när jag doftade på flera av dofterna vid Stockmann för längesen. Doften står på min wishlist och läppstiftet har länge varit det, och nu blev den äntligen min. Så fin rosa färg.

Not quite suprising it was just the smell of Candy Yum Yum that I liked when I smelled several of the perfumes at Stockmann. The smell is on my wishlist and the lipstick has long been, and now it finally became mine. So nice pink.


Det så kallade Maria Montazami läppstiftet Créme d'nude har också länge stått på önskelistan. De här förpackningarna är väldigt fina, denna kommer att bli det perfekta nude läppstitet. Macs formula på läppstift är helt klart mina favoriter och jag gillar att det finns olika formulan, något för alla.

The so-called Maria Montazami lipstick Créme d'Nude has also been on my wishlist for a long time. These packages are very nice, this will be the perfect nude lipstick. Mac's formula on lipstick is definitely my favorite and I like that there are different formulas, something for everyone.


Mac Fix+ fixeringsspray kan jag inte vara utan när jag gör en full make up. Förra sommaren var jag så sugen på att köpa deras limited edition fix+ med kokos, men den sålde snabbt slut. Nu har de kommit in i deras permanenta sortiment. Det finns även andra dofter.

Mac Fix + fixation spray I can not be without when I make a full makeup. Last summer I was so keen to buy their limited edition fix + with coconut, but it quickly sold out. Now they have entered their permanent range. There are also more scents in the range.


Nu som då finns det bra erbjudanden och denna gång fick man med en kalender. Fiffigt och fin färg. Detta är inte ett sponsrat inlägg, är väldigt nöjd med Lookfantastic :)

Now and then there are good deals and this time you got a calendar. Nice and nice color. This is not a sponsored post, I'm very happy with Lookfantastic :)


Brukar ni skriva upp/hålla en budget för shopping varje månad? :)

Are you writing / keeping a budget for shopping every month? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar