lördag 5 augusti 2017

MOTD: Macpower + what does my make up face cost?


Att ha en ledig dag och bara låta kreativiteten flöda med make up är något av det bästa jag vet. Ville testa nya Mac ögonskuggan idag, så bestämde mig för att göra en look med den. 25 produkter och en peruk senare blev slutresultatet så här. Ska räkna upp här vilka produkter jag använde och ungefär kostnad på dessa. Har på känn att det blir mycket mera än jag tror. Denna festliga look får heta macpower, använde en hel del Mac produkter i denna. Priserna är ungefära.



Mac Prep+prime moisture infusion serum - 41,50€
Urban Decay pore perfecting primer - 27€
Urban Decay all nighter foundation shade 0.5 - 38€
The Body Shop lightening shade adjusting drops - 16,50€
Urban Decay eyeshadow primer - 26,90€
Urban Decay naked skin concealer - 25,90€
Mac studio fix poweder plus foundation - 32€ 
Avon MagicX HD puder - 7€


Mac studio sculpt bronzing powder - 26€
NYX highlight & contour palette - 26€
Make Up Store premium tri brow palette - 27€
Nars blush orgasm - 25€


Make Up Store eyeshadow deadly -18€
Colourpop super shock pigment slave2pink - 4,30€
Mac Steve J & Yoni P palette midnight fever - 38,90€
Mac lip pencil plum - 17,50€
Mac extra dimension skinfinish highlighter oh, darling! - 32€
Mac eyeshadow nylon - 23,50€
Mac prep+prime fix+ spray - 21,90€


Dior Diorific broadway lipstick - 42€
Mac metallic lipstick love's a gamble - 21,90€
Ofra liquid lipstick metallic atlantis - 19,90€
Loreal mega volume baby doll mascara - 16,50€
Avon supershock gel liner black - 7€
Avon kohl eyeliner black - 5€
Isadora inliner kajal blonde - 9,90€
Avon Mark. setting spray - 5€

Totalt: 602,10€/27 produkter

Detta är ungefärliga priser, en del har jag köpt på rea så det egentliga priset gissar jag att är ca. 100€ mindre. Gissade runt 400€ så rätt så nära. Jag har mest använt high end produkter här också. Väldigt intressant :P Where is my money? It's on my face and in my collection. Make up är min hobby och jag har samlat produkter under flera år och funderar/planerar mina inköp.Tänkte göra en look där jag använder mig mest av drug store produkter, skulle ni vara intresserad av det? 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar