tisdag 21 februari 2017

Beauty shopping Tammerfors del 1



Jag hade en del saker som jag hade siktat in mig på att shoppa i Tammerfors. Eftersom jag gick både fredag och söndag på stan hade jag också lite betänkte tid. Smink och skönhet är en hobby för mig och jag köpte endast 2 bhar och kontorsmaterial från Tiger - resten skönhetsprodukter. En del är också födelsedagspresent i förskott - jag hittade så mycket denna gång :D

Hade redan på förhand spanat in Urban Decay All nighter foundationen, men har inte vågat beställa den eftersom jag varit osäker på färgen. Fick 0.5 testat på plats och passade fint, hade på den under dagen och kändes bra. Väldigt snygg förpackning också. Höga förväntningar på denna.


Ett läppstift jag föll för direkt efter swatchen - big bang med metallisk effekt från Vice serien. Dessa har jag också läst mycket om, det fanns många olika färger och olika effekter. Det andra läppstiftet från heter blackmail och kom med en läppenna. Limited edition och samma pris som läppstiftet. Jag har ingen mörkare läppenna så passade på när det fanns två förpackningar kvar på söndagen.


Dessa bilder har jag redan laddat upp på min instagram (@ninozia), här är också lite fynd. På Stockmann hittade jag en pincett från Tweezerman och ett läppglans från YSL i vacker färg. Just sånt här läppglans var jag på jakt efter, priset var 13€ på denna. Så fin rosa.


Jag behövde nya make up svampar, av de jag testat hittills har Real Techniques miracle complexion sponge varit favoriten. Köpte 2-pack på Sokos. Fyllde också på med min favorit ansiktsmask från Lumene - denna är lugnande och härlig.


Från Ecotools har jag endast testat puderborsten och bestämde mig för att pröva dessa för ögon make up. Från NYX blev det en läpp primer också. Är glad över alla dessa inköp. Har ni testat någon av dessa? ar ni några skönhetsprodukter ni är extra nyfikna på just nu? :)

Edit 21.00. Glömde lägga till setting sprayen som fanns i reseformat - de-slick ska jag testa nu :) Har haft all nighter och den var bra, ska dock se om denna är bättre för mig. Så roligt det kom i sån här förpackning, perfekt sätt att testa nytt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar