lördag 25 februari 2017

Friday motd: blackmail + produktlista


Igår var jag ledig och efter alla ärenden så prövade jag nya produkter och ville ha mörka läppar. Någon dag ska jag göra en sminkning med mörk ögonsminkning och mörka läppar. Gillar såna looks. Så här blev det fredagen till ära :) Positivt överraskad av Mac Paintpot, höll hela dagen. Första gången på länge jag inte använde Urban Decay eyeshadow primer. 

Foundationen, måste vara en av de bästa jag prövat, från Kat Von D. Täckningen är grym så använde inte ens concealer, vilket jag annars gör alltid när jag gör en full face make up. Behövde inte alls pudra på under dagen. Jag har flera färger i mina ögon och gillar att leka med färger hur det framhäver och beror också väldigt mycket på ljuset. Gillar ni att bära mörka läppstift? :) 


Primer: Avon Luxe mattifying primer
Foundation: Kat Von D lock it foundation - light 42 neutral
Puder: Avon pressed powder - cool
Highlight: The Balm - Mary-Loumanizer
Contour: NYX contour & highlight Pro palette & Lumene Arctic Sun Bronzer - 1 fresh day
Rouge: Mac Mineralize Blush - petal power
Spray: MAC Fix+ spray


ÖgonbrynMake Up Store Premium Tri Brow - brunette
Ögonskugga: Mac Paintpot - vintage selection som bas, NYX loose pearl powder - mink vision, Urban Decay Vice Reloaded
Kajal övre: Avon Supershock gel eyeliner - black
Kajal vattenlinjen: Isadora Inliner kajal - 56 blonde
Mascara: Loreal So cotoure - black

Instagram filter :D 

Läpp penna:
 Urban Decay 24/7 glide on lip pencil - blackmail
Läppar: Urban Decay Vice lipstick matte - blackmail
Finish: Smashbox primer water

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar