tisdag 22 november 2016

Galan 2016



LÄNKAR TILL MIN AVON WEBSHOP

Dags att blogga om Galan 2016! På fredagen kom Mima hit till Vasa, det blev sen lunch på Sweet Vaasa, hem en sväng sen iväg till Kicks (bästa stället istan för oss :D) och sedan blev det mat på Amarillo. En perfekt fredag med andra ord!

På lördagen började vi fixa oss redan vid 12 tiden. Jag bar det fina nya halsbandet från Avon som passade perfekt till klänningen. Min nya favoritklocka blev det också. Vid 15 tiden fick vi våra hår fixade av Catsin som höll hela kvällen, jag har ännu lockar idag. Tack så mycket! Jag tycker Mima hade snyggast frisyr under kvällen.


Här är då en av de första offentliga bilderna på mitt hår sen jag klippte en hel del! Jag har funderat på det länge och tidigare i veckan blev det klippt. Jag trivs så bra i denna längd och skönt att få bort de slitna topparna. Mitt hår växer snabbt så ska bli intressant att se nu hur snabbt när det är kortare. 

Sminkningen tog 2,5 h att göra, när jag sminkar till fest vill jag göra det i lugn och ro så allt sätter sig bra. Jag satsade på en mörk ögon makeup med mycket svart. Älskar glow så är så glad att min highlighter kommer fram här på bilden, hoppas ingen blev bländad haha :D 12 timmar senare när vi kom hem var mitt smink nästan oförändrat. Hyllar verkligen Urban Decay eyeshadow primer, ögonsminket håller så mycket bättre och lägger sig inte i veck.



Vad tyckte jag om Galan 2016? Helt fantastisk! För det första är det så beundransvärt att Maria och Ida-Marie ordnar en sån här fin Gala med mycket arbete bakom, Mimmi har bloggat om bakom kulisserna. Det var så roligt att träffa Mimmi som jag hade samarbete med, hon har nämligen gjort min header, en glad och härlig person :) Tidigare i veckan överraskade Gala-gänget!  Det jag tyckte var extra roligt i år var alla videohälsningar (favoriten av Maria Montazami!) och andra saker som aktiverade publiken.

Fantastiska programvärdar, program ja allt. Tiden gick allt för fort! Så roligt att få träffa nya människor och bekanta. Det fina med bloggvärlden är att man kan få nya vänner, kollegor och kontakter - som jag fått! Jag hade inte med mig systemkameran denna gång, men det finns massor med fina foton på flera bloggar. Bl.a Sandra, Ida-Marie, Maria med flera. Tänkte kolla på livesändningen såhär efteråt också.


Tack för en toppen gala och härlig goodiebag! Båda får 10/10. Tack Mima för att du kom hit, det var en rolig helg som gick så snabbt :) Det var speciellt ett svart kort som vi båda blev extra glad över i goodiebagen ;) Nu är det en del Avon program framöver om det är tomt en dag eller två här på bloggen. Igår höll jag min första julvisning och på torsdag är det dags för Avon kväll i Jakobstad. Wohoo :D

1 kommentar: