fredag 2 januari 2015

Skönhetsfavoriter december


Avon Luxe läppstift. Färgen som jag har använt flitigt heter Cheri är den perfekta röd-rosa-brun färgen. Jag sålde flera av denna färg när jag bar detta läppstift på en av visningarna innan jul. Den är mjuk på läpparna, känns vårdande och fin lyxig förpackning. Luxe är en serie med mineralsmink.

Kicks Lipstick. Färgen heter Slumber Party. Jag älskar ljusrosa läppstift och denna är underbar på läpparna. 

Maybelline Baby Lips. Jag har nu tre stycken och dessa är helt underbar på läpparna. Bästa läppomadat jag prövat, helt klart. Så roligt att de finns i färg också. Vill även pröva de nya som kommit ^^ Räkande ut att jag har läppomada på åtta olika ställen hemma och då är inte de två som är i väskorna med räknat... :P

Isadora Eye Sahdow Quartet. Färgen heter Coffee & Poetry. Grymma pigment, fina färger. Lättapplicerad. Har använts ofta.

Loréal mascara So Couture. Bästa mascaran jag prövat! Den ger volym, snygg svärta och blir intensiv och härlig. Nästan som lösögonfransar. Har inte prövat de andra i Volume million lashes än, skulle vara roligt att testa. 

Make Up Store läppenna. Färgen heter Sweet Pumpkin och är ett reafynd från Kicks. Denna är lättapplicerad och jag har alltid använt den nu om jag har haft läppstift. 

Kicks Baked Eye Colour. Färgen Sheer Perfection. Använt mycket under ögonbrynen. Dessa bakade produkter är en ny favorit :)

Make Up Store Cover All Mix. Jag har den ljusare färgen. Här finns allt man behöver för en bra täckning - en för blåa ringar, en för röda partier och en ljusare som jag använt över någon av de ovanstående och ibland under ögonbrynen. Väldigt dryg också.

Dermosil Nature Facial Peeling & Facial Mask. Jag har prövat flera produkter ur Dermoshops Nature serie och har hittills gillat alla. Ansiktskrubben har riktigt fina korn, huden blir mjuk och härlig :) 

Loréal True Match Foundation och Puder. Att ha ljus hy kan vara svårt att hitta rätt färg på foundations och puder, många som är alldeles för mörka. Dessa är jättehärliga på huden och täcker bra. Färgerna jag har använt är R1-C1 och på pudret D1W1

Har ni prövat nån av dessa? :)







2 kommentarer:

  1. Var köper man Avon läppstift?

    SvaraRadera
    Svar
    1. I Finland är det via skönhetskonsulenter, det finns ej i butik.

      Radera