onsdag 1 juni 2011

1 juni

Vart tog maj vägen? För ett år sen hade jag nyss fått mitt examen och stipendie i hand, vilken underbar känsla. Pengarna från stipendie och de andra examenspengarna gick till bekvämaste soffan, bästa investeringen här i hemmet ^^ Fick ju en massa andra fina presenter också samt presentkort, härligt var det.

På Vasabladet finns en artikel om att priset på maten stiger snabbast här och det är inte så konstigt. Man har verkligen märkt det, speciellt kaffepriserna har stigit så otroligt. När jag var med en vän till ABC och skulle köpa en ED, som alltid har kostat där vid s-butiken 1,90€ (billigaste normalpris som jag sett) så kostade den 2,50€ eller 2,60€, minns inte exakt! Vilken höjning alltså :S Inte så lite heller. Jag sa på riktigt "va?" i kassan också. Hur som helst så dricker jag väldigt sällan det så det påverkar ju inte min ekonomi så mycket men ändå.

Vaknade idag av att det åskade, rätt så mysigt. Idag är det jobb som gäller, imorgon ledig. Får se då vad man hittar på.

1 kommentar:

  1. Som tur finns det billigare energi dryck :P Men ja dricker no helst Redbull trots att det är dyrt föe en minimal burk, men min mage tkr att den sorten är lindrigast. Men ja e ju energidryck beroende också ;)

    SvaraRadera