fredag 24 april 2020

Adlibris paket och Ninja


Igår kom mitt adlibris paket! Jag hade ett presentkort att använda och så blev det lite smått och gott annat. Nu har jag alla delar av Tove Janssons Muminserie, läser just nu Det osynliga barnet. Elon Musk har jag alltid faschinerats av, passade på att beställa när det var på erbjudande. Petter Stordalen Min hemlighet ska bli intressant att läsa. Ålevangeliet har jag varit fascinerad av sen jag lyssnade på Ted och Kaj podden. En faktabok av Patrik Svensson, snyggaste omslaget också.


Det blir svårt att välja vilken jag ska läsa näst? Har också beställt Klein av Axel Åhman, så den är på väg. Ska också hämta en bok från lokala bokhandeln som jag har reserverat. Tänkte passa på att städa idag så att jag i helgen får läsa och njuta av nya böcker. Det var så längesen jag köpte svenska Elle så den väntar också på mig. Har en riktigt läsperiod nu.


En del av böckerna jag läst brukar jag sälja eller byta, nåt sparar jag. Finns det någon grupp i Vasa trakten där man kan byta böcker? Hittade en grupp på fb som är både byt och sälj men verkar vara i hela svenskfinland. Måste lägga in några bilder sambon fotade på Ninja. Hon är så fin. Hennes päls är väldigt glansig och len. Trevlig helg! Vad läser ni just nu och vad gör ni med böcker ni köpt? :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar