fredag 10 april 2020

Glad Påsk

Bild Tove Jansson

Så var det plötsligt långfredag. I början av veckan fyllde jag år, kommer garanterat att komma ihåg denna födelsedag. Inget kalas direkt. Tack till er som kommit med presenter och kort jag fått på posten. Det blir fest med vännerna när allt har lugnat ner sig. Trots att jag varit permitterad en vecka så känns det ännu som om man är på semester eller något. Har varje dag lagt upp något som ska göras så att man får någon rutin i vardagen. Att sitta och sminka sig i lugn och ro har varit så skönt och väckt min kreativitet. Igår tvättade jag mina sminkpenslar. Det är jobbigt att göra det men så skönt när det är gjort. Hade inte så många som behövdes tvätta denna gång. Jag använder Marseille tvål till borstarna och sminksvamparna.



Det var så roligt att få kort på posten av mina kollegor. Kom på att jag vann för ett tag sen kort och frimärken med Mumin på facebook, så passade på att skicka lite kort och skriva något smått. De hinner inte fram till påsk men det gör inget. Hoppas mottagarna blir glad med lite annat i posten i dessa tider.



I veckan fick jag också ett presentkort som tack när jag varit teamledare så passade på att beställa lite böcker från Adlibris. Började nyss läsa Camilla Läckbergs bok En bu av guld. Blir alltid lika tagen och in i berättelsen, älskar hur hon skriver. Jag har läst alla Camillas böcker förutom denna, rekommenderar varmt. Beställde också en jubileumsutgåva av Pappan och havet från Förlaget - måste verkligen berömma den snabba leveransen, jag beställde den på onsdag eftermiddag och igår fanns den att hämta. 


Katterna är glada när någon är hemma för det mesta. Sky tycker om att vara på ryggen ibland, den här gången passade hon på när jag skrev kort. Sötisen. Ninja har också varit och väckt mig på morgonen på ett sött sätt ;) Beställde kattmat från Zooplus och lite leksaker, skönt att för en gångs skull kunna vara hemma när det är hemleverans.


Det blir också en annorlunda påsk. Jag tänkte passa på att läsa mycket, pröva laga pannacotta och äta gott. Ta en promenad. Njuta med katterna och sambon. Ta en dag i taget. Kolla på Ozark på Netflix. Spela något spel. Överleva. Jag önskar er alla en Glad Påsk! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar