måndag 4 februari 2019

Helsinki Beauty Shopping


I januari blev det en helg i Helsingfors vilket givetvis innebar ett besök till Mac på Stockmann. Sokos har ju även Mac men de har inte lika bra utbud. Stort plus att de har Jeffree Star och Wet n Wild där istället. Fina fynd gjorde jag, den första ni ser på bilden är ett läppstift som är Limited Edition i färgen lotus light. Jag älskar Mac läppstift och köper gärna ett läppstift från specialkollektionerna till min samling.


På deras -60% rea hittade jag en ögonskugga från Mineralize serien. Har sen tidigare en svartgrå skugga och en rouge som jag älskar så den här blev ett självklar köp när man fick två färger i en. Den här heter love connection. Jag använder inte så ofta wipes men har länge velat testa Macs. Läppglanset är från julens kollektion shiny pretty things och heter caketop. Macs lipglass är den formula jag gillat mest.


Wet n Wilds läppstift är väldigt prisvärda och jag har hittills bara testat en färg. Den här heter dark pink frost. Skulle gärna ha köpt någon av deras highlighters också men de var slut. På Stockmanns Mac avdelning fick jag så bra betjäning, köpte ett läppstift till på rean och sen i kassan fick jag ett till läppstift. Happy me :D In my fashion köpte jag och midnight breeze fick jag. Vet inte om de hade någon kampanj? Tacksam när man älskar läppstift.

Så skönt att det börjar vara ljusare på dagarna så man kan fotografera på balkongen. Snart får ni se på bloggen ett större inlägg med empties från flera månader och declutter produkter. Känns alltid lika skönt att gå igenom sin kollektion i början av året. I år kommer jag att fokusera på produkter som är lite kvar av eller som jag har nått pan i. Har ni några planer/tankar för era skönhetsprodukter eller shopping? :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar