söndag 17 februari 2019

Beauty plans 2019

Mac är mitt favoritmärke i samlingen

- Project Pan my style. De produkter som jag sett botten av eller nästan är slut kommer jag att fokusera på först. Just nu har jag Fenty Beauty highlighter som snart är slut, Nars Orgasm rouge är en annan produkt som börjar ta slut. Det berättar vilken rouge som är min favorit! Har en mini som back up.

- Shop my stash. Jag har ett skåp med två hyllor av skönhetsprodukter, back-ups och nya produkter jag inte testat. En del av det kommer jag under året att ge i present till vänner eller ordna give aways.

- Buy minis. Reseförpackningar, holiday packs och pröva-på set är så fiffigt. Det tar faktiskt slut någon gång ifall man inte riktigt gillar produkten. Önskar att Sephora fanns i Finland, de har så mycket att välja på.

Ett bra köp - nästan alla var bra!

- Low buy my style. I år kommer jag att köra en low buy, köpa produkter jag verkligen vill ha och tänka på det innan köp. Mac läppstift samlar jag på, så försöker få tag i limited edition förpackningar. Är det något jag verkligen vill ha, då köper jag det. Smink är min hobby och älskar att samla, men vill shoppa med eftertanke.

- Swatch and see. Att få se produkten i verkligheten är inte alltid möjligt, men söka fram swatches och info så mycket som möjligt innan. Temptalia är en sida jag oftar kollar samt olika YouTube kanaler.

- No more newsletters. Jag har avregistrerat nyhetsbrev från många sidor så man inte blir så sugen på att shoppa.

Min favorit att ta bort ögonmakeup och det sista på huden efter rengöring.
- My skin. Min hud har blivit så känslig så inom hudvård försöker jag hålla mig till de produkter som passar mig och inte testat allt för mycket nytt, om jag prövar något så gör jag det en ledig dag och på ett litet område för att se om jag tål produkten. Jag har valt att inte skriva om det på bloggen men har gått till hudläkare första gången ifjol för mina hudproblem. Min hud är känslig bland hy mot mera torra hållet på vissa partier. Jag har fått allergisk reaktion av sheetmask, så en sån kommer jag aldrig mera våga testa. Det blev ett besök till akuten och tog så länge innan min hud återhämtade sig. Örter och vissa andra ämnen verkar jag reagera på.

- Beautyboxes. Jag önskar att det fanns prenumerationsboxar med endast make up som skulle vara enkla att få tag i utan att behöva betala extra. Glossybox har jag alltid velat testa så de tänkte jag pröva på någon månad när det äntligen finns i Finland. Lookfantastic boxarna är bra men det är för mycket hudvård för min smak. Gillar när de har olika tema boxar som t.ex. Mac, där vet jag att jag kommer att använda produkterna.

Kort och gott så vill jag handla mera medvetet år 2019, oavsett så väljer jag att lägga pengar på smink när det är min hobby. Hur resonerar ni innan ni handlar make up? :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar