torsdag 8 november 2018

I Love Me 2018 and Helsinki Beauty Shopping



BLOGGSAMMARBETE - BLOGGPASS I LOVE ME

Förutom Jeffree Star Cosmetics produkterna så blev det en del beautyshopping i Helsingfors. Jag är glad över att man kan hitta Mac både på Sokos och Stockmann nu för tiden. Kollade upp innan besöket att de hade back 2 mac på Stockmann där man får lämna tillbaka tomma Mac förpackningar och få ett läppstift i utbyte. Det hade de, i somras fick de resa med till Stockholm och där hade de inte. Mac empties äventyr :D 


Mac släpper ofta nya kollektioner och set.  Det här läppstiftet shimmer and spice påminner om fjolårets julkollektion omtalade ögonskugga stylishly marry. Häftig skiftande färg. För mina empties så valde jag den här färgen som var så cool och annorlunda Icon - . Mac Retro Matte flytande läppstift har jag en sen tidigare, den här färgen bär Dakota Johnson i Fifty Shades Darker - feel so grand. 


The Blonds kollektionen har jag endast sett online samma sak med Patrick Starrr, blev en highlighter och ett läppstift. Mitt favoritmönster i highlightern. Färgerna heter Hot and Heavy och läppstiftet Davidblond.


På mässan brukar jag passa på att köpa penslar och andra tillbehör från Real Techniques och Beautyblender. De små är perfekta att använda med concelaers. Setet från Beautyblender innehöll en väska, en BB, rengöringstvål och en liner designer pro, som är en mall om man ska göra en vingad eyeliner t.ex. Måste testas.


Nyx pudret kostade 5€ så tänkte det var värt att pröva. Jeffree Star Cosmetics mössan fick man när man handlade för en viss summa på mässan. Svart och rosa är en av mina favorit färger att kombinera. Make Up Factory tuben är en produkt att fästa glitter och pigment med.


Bästa brynkniven från Make Up Store hittade jag på Sokos och spatlar behövs alltid, speciellt nu när jag håller Avon visningar. Ni som besökte mässan vad kom ni hem med? :) Sen blev det förstås Pukka te och lite annat smått och gott från mässan men detta var skönhetsrelaterade produkter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar