måndag 22 september 2014

Den turkosa lampan


På bilden ser ni den nya lampan från Clas Ohlson. Den finns i många olika färger, man köper sladden för lampan för sig så det finns olika av de också att välja mellan. Vi bor i en hyreslägenhet och har ett stort vardagsrum - MEN - det är lite dåligt med belysning. Där vi har soffan finns det plats för en lampa i taket, men i denna del av rummet där vi har matsalbordet är det mörkt. Det har alltid varit irriterande ifall man har haft gäster eller skulle vilja läsa vid bordet så är det grymt dålig belysning. Man vill bara tända en lampa helt enkelt. I alla fall så finns det en krok i taket och jag kom på idén om att söka efter en lampa med vit sladd och dra den bakom vitrinskåpet och lägga en skarvsladd där bakom och sen bara att koppla i uttaget i väggen när lampan ska vara på.

Det blev en relativt bra lösning, när man kommer in i vardagsrummet ser man knappt sladden i taket när den är vit :) Man vågar ju inte börja fixa fast sladden mera i taket när vi endast hyr.
Jag är nästan nöjd, nu skulle jag bara vilja hitta någon avlång tavla eller liknande att ha på väggen och flytta coffee break tavlan. Det är faktiskt en stor bult som sitter där på väggen, ingen aning varför :P Det fanns när vi flyttade hit. På kvällen när det är mörk så lyser lampan upp ett mysigt sken så det vore roligt att ha nåt blickfång där. Vi får se vad jag hittar på ^^ 

På vitrinskåpethar jag min favorit dalahäst och den största :P Till min samling skulle jag vilja ha en rosa och en ljusblå, ingen skillnad på storlek ^^ 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar