lördag 2 september 2017

Den tog slut! - Augusti


Då var det dags för augusti empties. Augusti swishade bara förbi kändes det som. En hel del blev det också denna månad - närmare sagt 23 stycken. Det här är de roligaste inläggen att göra - främst för att man ser vad som verkligen tar slut och kanske man får tipsa sina läsare på samma gång. Jag älskar också att läsa dessa - har du bloggat om dina empties? Länka gärna :)

LA Splash Cosmetics aphrodite waterproof liquid lipstick - Jag fick denna i något set jag köpte från Beauty Bay. De här är de sämsta liquid lipsticken jag testat. Skrymplar ihop sig något grymt, doftar blä och blir inte så jämna. Kommer inte att köpa igen.

Too Faced Better Than Sex mascara - Den här har jag länge velat testa, när jag skaffade Selfridges+ så beställde jag den. Förpackningen var mycket större än vad jag trodde och det är en av de vackraste mascara förpackningar jag har sett. Och mascaran passade mina fransar jättebra! Ger mycket volym och just denna mycket mascara som jag vill ha med intensiv ögonmakeup. Vill köpa den igen och också testa den vattenfasta.

Essence lash princess mascara - Från just denna serie har jag hört mycket bra om och denna är den första jag testade. De två första gångerna var den bra, separerade och gav böj. Sen blev den riktigt dålig och klumpig. Kommer inte att köpa denna igen, vill testa någon annan som finns i liknande hylsa.

Avon Shine Burst lipstick rose - Mitt andra läppstift från samma serie tar slut - en av mina favoriter från Avon. Det är ett vårdande läppstift med glans i smal hylsa, gillar att ha den i väskan och att använda när jag har lite mera torra läppar. Kan tänka mig att köpa den igen, har en tredje på gång nu i annan färg.

NYX Full Throttle sidekick läppstift - Har använt den till ca. hälften så braka den av och jag tappade den. Helt okej, men kommer inte att köpa den igen. Den är inte dålig, jag har helt enkelt andra läppstift som är bättre.


Kicks eyebrow razer - Jag har testat tre olika brynknivar och denna är sämst av dem. Kommer inte att köpa den igen, jag rekommenderar Depend eller Make Up Store.

Mac Studio Fix powder plus foundation - Mitt favoritpuder som jag har alltid måste ha i lager. Vill jag sminka mig snabbt eller ha lätt bas är denna perfekt. För maximal täckning och hållbarhet lägger jag denna efter foundation Senast jag var på Mac hittade jag en ännu bättre nyans, den kommer jag att öppna snart. Kommer att köpa den igen - jag har skrivit mer om den här.

Kicks Skin Treat sweet almond oil hand cream - Denna kom med i Kicks kalendern och var verkligen riktigt bra och återfuktande. Gillade den lilla förpackningen, perfekt i väskan. Kan tänka mig att köpa den igen.

BeautyBlendern - Min första original beautyblender. Jag gillar Real Techniques Miracle Complexion sponge, Avons och We Care Icons mera än den här. Kommer kanske köpa den igen - helst i annan färg, denna lossande otroligt mycket rosa färg efter varje tvätt.

Urban Decay Pore Perfection primer - Den här var verkligen dryg, har haft den i åtminstone ett år. Jag gillade denna, sminket höll bra hela dagen. Kan tänka mig att köpa den igen.

Lumene luminous matte 0 transculent - Jag har förut haft puder från Lumene. Den här passade inte alls. Den är inte transparent och för mig kändes det som om den oftast reagerade med någon foundation och blev mörkare. Kan tänka mig köpa något annat puder från Lumene men inte denna.

Avon Care protecting lip balm - Mina favorit läppomadan är från Avon. Kommer att köpa den igen. Denna är någon julförpackning.

Garnier Skinactive micellar cleansing wipes with oil - Första gången jag testar dessa wipes. Riktigt bra, även för ögon makeup. Gick smidigt och även den sista gick bra att använda, torkade inte ut. Kan tänka mig att köpa igen.


Avon Nutra Effects micellar vatten - Det bästa som jag testat än så länge. Har en ny i användning. Kommer att köpa om och om igen.

Urban Decay de-slick setting spray - En reseförpackning är behändig, jag gillade denna men all-nighter passar mig bättre. Kan tänka mig att köpa den igen. Behändig flaska med dubbelkork, bra när man ska resa.

Lumene waterproof eye makeup remover - Den här har jag haft flera flaskor av och den är så bra. Kommer att köpa den igen, nu ska jag testa en från Lancome som jag hade i lagret i miniformat. Stora förväntningar på den.

Garnier Micellar Cleansing Water - När jag testade denna första gången när den kom ut på marknaden så reagerade jag på den. Nu är formulan ändrad tror jag, annars vet jag inte varför den passar så bra nu och jag inte reagerar på den. Riktigt bra! Behändig flaska. Funkade bra också på liquid lipsticks. Kan tänka mig att köpa den igen.

Label M dry shampoo - Bästa torrshampo jag testat är från Label M. Vi har större flaska också med samma produkt fast brunette - denna är suverän att dölja utväxten med också. Sambon gillar också. Kommer att köpa den igen.

Mac Fix + spray - Denna produkt kan jag inte heller vara utan, har en normalstor i användning och en i lager. Kommer att köpa den om och om igen.


Avon French lilac badskum - Denna har använts som handtvål. En somrig doft. Kan tänka mig att köpa den igen.

Paul Mitchell schampoo - För torrt och irriterat hårbotten. Funkade helt okej i början, sen märkte jag ingen skillnad. Kommer inte att köpa den igen.

Avon Simply Delicate intimtvätt - En bra produkt, har redan en i använding.

Avon Senses harmony handtvål - Gillar liljekonvalj, kommer att köpa den igen. Finns även som dushgel.

Har ni testat nån av produkterna ovan? :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar