söndag 10 september 2017

Brand Collection: Essence


Nu kommer jag att starta en ny serie på bloggen där jag går igenom min kollektion enligt märke - jag kommer kort att skriva om produkterna. Jag tar inte med hudvård, men t.ex. handkräm som ovan. På detta sätt kommer jag också rensa "declutter" min kollektion. Först ut är Essence.

Repair & Protect hand cream - Denna produkt är ny, köpte den på Tuuri igår när den kostade endast 1€. Bra med flipkork. Jag kommer att öppna denna när någon av de två öppnade jag har tar slut.

Longlasting eyeshadow 03 miss foxy roxy - Essence har en hel del singel skuggor, denna har jag fått i present. Gillar den bruna färgen som har lite skimmer i. Kan tänka mig att köpa flera. Har haft andra Essence skuggor i mera större förpackning som jag inte alls gillade, så det verkar variera pigment/kvalité på skuggorna.

Space Stories nail polish 1000 years away 07 - Detta är ett svart lack med glitter som jag blev väldigt positivt överraskad. Gillar finishen, riktigt snyggt. Har inte testat något annat nagellack från märket, främst för att jag har en del och använder oftast de samma. Osäker om denna var från en limited edition kollektion.

Longlasting 27 mystic violet läppstift - Fick av en vän och är en fin, bärig lila mörk färg. Av de produkter jag hunnit testa från Essence har jag gillat läppstiften, både vanliga och liquid lipsticks.

Longlasting lipstick nude velvet matt 07 - Min favorit av alla Essence produkter som jag har i min samling. Har använt detta läppstift mycket, håller bra och är snygg färg. Rekommenderar varmt denna nude färg.

Jag tycker att vissa produkter har funkat bra från märket för mig, och vissa inte alls - lite 50/50. Vill testa flera mascaror bl.a. Vilken är din favoritprodukt från Essence? :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar