fredag 22 september 2017

Brand Collection: Smashbox


Smashbox är ett relativt nytt märke för mig, främst för att man inte har sett produkterna så mycket innan de kom till Kicks. Den första Smashbox produkten jag testade var Primer Water som jag verkligen gillade som setting spray. Nu har jag 4 produkter i min kollektion och är ännu nyfiken på flera av deras läppstift. Snygga förpackningar och behändiga att ta med sig.

För inte så länge sedan skaffade jag en palett från Covershot serien - Golden Hour. Idag när jag skriver inlägget så har jag använt den för första gången. Jag gillar verkligen färgerna, dock trodde jag den skulle vara lättare att jobba med, speciellt den mörklila färgen. Testade flera olika penslar, borstar och till sist applicerade jag med fingret. Gillar färgerna, ska använda den ett tag till så man får bilda en uppfattning. Hittills sådär.


Spotlight Palette i färgen Pearl är en highlighter palett med 3 olika färger. Jag gillar att blanda 2 eller 3 färger. Passar fint till vardags, ger ett fin glow utan bli för glittrig eller för mycket. Föredrar ett rejält glow så denna är bättre till vardags. Det enda negativa är att den smular otroligt mycket. Paletten är ett samarbete med Youtubern Casey Holmes.

Smashbox Photo Finish foundation primer har jag nyss börjat använda, denna köpte jag i en behändig mindre förpackning. Jag gillar verkligen inte doften på denna, som tur försvinner den snabbt. Än så länge gillar jag att den går snabbt in i huden. Har funkat bra hittills, känns som en vanlig primer utan något extra. Kanske jag tycker annat efter att den är slut :) Detta är en väldigt hypad produkt, är nyfiken på de andra också, speciellt pore minimizer primer.


Be Legendary Liquid Metal i färgen Mauve Squad är ett flytande läppstift med finish som ett läppglans. Jag har testat denna idag och älskar färgen! Det blev väldigt jämnt, bra applicator och känns inte för kladdig på läpparna. Har under den senaste tiden köpt en del mörka färger så det var dags för en ljus. Bra pigment.

Här nedan ser ni dagens make up där jag har använt alla Smashbox produkter. Vilka är era favoriter från märket? :) 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar