söndag 12 juni 2016

Sommarlistan 2016

Vilka är de tre första sakerna du kommer att tänka på när du hör ordet SOMMAR?
Sol, glass och värme
Vilken smak på glassen beställer du?
Choklad eller lemoncurd. Om jag inte testar något nytt.
Sia eller Ingman?
Sia

Var tillbringar du helst din lediga kväll?
Nära vattnet utomhus i gott sällskap :) 
Ska du gå på student- eller examenskalas?
Nej, var bjuden igår men var tvungen att vara hemma pga. denna jobbiga förkylning :( Mycket bättre idag, vila behövdes.
Smörgåstårta – najs eller bajs?
Najs! Älskar smörgåstårta. 


Vad hittar man dig en regnig dag?
Hemma tittandes på en film eller med en bok/tidning i soffan. Med Snowball.
Var och hur firar du midsommar?
Vet inte ännu. Brukar ta det lite som det kommer. Tortilla har blivit lite av en tradition vid högtider när man inte vet vad man ska göra eller inte är vid en villa :)
Vilken blir årets sommarplåga?
Samir och Viktor-Jag fick feeling. 


Vilket är ditt bästa tips för att koppla av i sommar?
Känn efter vad just du vill göra och stressa inte. Det är okej att ta dagen som den kommer. Njut!
Ska du resa någonstans i sommar?
Ja! Inkommande helg tar jag tåget till Tammerfors, där det är Avon Teamledardag och sover över på hotell. Ser så fram emot detta, kommer att få träffa Teamledare från hela Finland :) I juli har jag semester och då bär det av mot södra Finland. Kanske blir det andra kortare resor också - återstår att se.
Ska du sommarjobba – eller har du semester?
Jag kommer att jobba och har i juli några dagar semester. Så glad att jag får jobba hur jag vill med Avon, så det kommer att bli en skön sommar :)


Den ultimata sommarmaten för mig är...
Grillad korv/biffar, nypäärona + pikkalakan, grillad halloumi, fräsch sallad. Så mycket gott med grillat. Ärter och jordgubbar är också en stor favorit.
När tar du det första doppet?
När det är tillräckligt varmt. Fisilort :D 
Beskriv din idyllsommar.
Solen värmer, sitter i gott sällskap med en glass eller ett glas vin och bara njuter. Läser en bok.

Avslutningsvis: nämn tre saker du ser fram emot med sommaren 2016!
1. Att få besöka Tammerfors och semestra i södra Finland.
2. Att få njuta av livet och vara lycklig i värmen. Som natt och dag från förra sommaren. Så mycket som falligt på plats detta år och det blir bara roligare :)
3. Solen och värmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar