tisdag 7 juni 2016

My Beauty Collection: concealers/primers/setting spray


Här är de produkterna som jag har i användning i denna kategori. I lager har jag även Mac fix+ som jag ännu inte hunnit pröva. Även Avon luxe primer kommer jag att beställa in till mitt lager som nyss tog slut.

Avon Makeup setting spray. Denna produkt vill jag inte leva utan. Jag märker direkt om jag glömt att använda primer + setting spray. Avon har nyss förnyat denna produkt, så den som finns idag så ska också kunna användas innan make up. Sminket håller sig mycket bättre hela dagen, vissa dagar behöver jag inte ens bättra på mitt puder. Normalpriset är 10€ men i nästa kampanj får man den för 6,95€. En av mina Avon favoriter genom tiderna!

Mac Prep+Prime skin base. Denna primer kom jag också i kontakt med för flera år sen i Sverige. Denna är grym och jag har lite kvar. Använder denna primer när det är viktigare fester och liknande på gång. Går lätt in i huden och ger också lite skimmer, men inte för mycket. Minns ej priset men värt det för mig. Synd att Mac är så svårt att få tag i bara. Suverän på sommaren.

Avon Color Trend picture perfect face primer. Denna kostade några euron så var helt enkelt tvungen att testa den. Jag är positivt överraskad. Gillar konsistensen, den går snabbt in i huden och fungerar riktigt bra. En produkt som jag gärna använder till vardags. Normalpris 8€ och i nästa kampanjen är den på erbjudande för 4,95€. En bra budgetvariant :)

Mac Pro Longwear concealer. Nu har jag hittat min concelaer! Denna från Mac har grym täckning, är dryg och perfekt färg för mig. Har redan en extra i lager. Tummen upp för pumpflaska. Vill inte vara utan denna. Kostade något på 20€. Täcker riktigt bra och det är prio ett med concealers.

Avon Ideal Flawless cream concealer. Den bästa jag prövat från Avon. Gillar konsistensen, täcker bra under ögonen och röda partier. Hittade inte denna produkt nu i någon av kommande kampanjerna, skulle gissa på att den är runt 7-8€. Jag brukar varva mellan denna och Mac.

Avon MagiX face primer. Denna har jag haft i omgångar under flera år. Den är dryg och ger en bra bas. Huden känns mjuk och härlig efter applicering, perfekt bas för make up. Tummen upp för spf 20. Denna brukar kosta runt 10€, hittade den inte just nu i kommande kampanj.

Har ni använt någon av produkterna ovan? Har ni någon annan primer att rekommendera? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar