torsdag 21 maj 2020

Emtpies: Jeffree Star Velour lip scrub och Loreal Color Riche Shine läppstift


Detta är min första läppskrubb från Jeffree Star, men definitivt inte den sista. Tidigare har jag använt från Lush men den här är så mycket bättre. Velour Lip Scrub använder jag alltid innan applicering av flytande läppstift, man får en bättre bas och får bort torra partier på läpparna. Den är vegansk och gör inget om man råkar äta lite av den ;) Smaken jag testade var pink lemonade och den var riktigt bra. Efter att denna tog slut så öppnade jag en med root beer smak som kom i en mystery box. Den är också bra med lite vanilj i, återstår att se vilka av dessa som blir favorit.



Pink lemonade var en sommardoft, är osäker om den finns att köpas någonstans längre. Det finns många olika att välja mellan. Bästa läppskrubben jag har testat - för att den är effektiv och man får mycket för pengarna. En förpackning innehåller 30 gram så det räcker ett tag. Just nu har Oletkaunis några varianter på rea, ett tips! Om du upplever att få flytande läppstift snyggt och hållbart kan denna produkt hjälpa innan, så blev det för mig. Speciellt nu har mina läppar varit torrare igen när det byts säsong.


Det är inte alla dagar ett läppstift tar slut. Läppstiftet fick jag via Loreal Beautyboard som var ett samarbete/pressutskick. Loreal Color Riche Shine är ett läppstift med glans som är så bekvämt, återfuktande och glansig på samma gång. Den här var min favorit i en rosa färg, nr 112 only in Paris. Speciellt mycket gillade jag den när jag hade mera torra läppar under höst/vinter, hade den på jobbet. Lätt att applicera på språng, god doft.


Helt klart värt sitt pris. Kan tänka mig att köpa den igen på erbjudande eller någon annan färg. Men lär nog inte behöva läppstift på ett tag ;) Loreals har många olika finishes och är en av de bästa i budgetklassen. Deras matta sitter väldigt bra. Har ni testat någon av dessa? Vad är de viktigaste egenskaperna i ett läppstift för dig?

In english:

This is my first lip scrub from Jeffree Star, but definitely not the last. Previously I have used from Lush but this one is so much better. Velor Lip Scrub I always use before applying liquid lipsticks, you get a better base and remove dry areas on the lips. It is vegan and  it does nothing if you happen to eat a little of it;) The taste I tested was pink lemonade and it was really good. After this ended I opened one with root beer flavor which came in a mystery box. It is also good with some vanilla in, it remains to be seen which of these will be favorite.

Pink lemonade was a summer scent, unsure if it is available anymore. There are many different options to choose from. Best lip scrub I have tested - because it is effective and you get a lot for the money. One pack contains 30 grams so it will take a while. Right now, Oletkaunis has some variants on sale, a tip! If you find getting lipstick liquid and durable, this product can help before, so it became for me. Especially now my lips have been drier again when the season changes.

It's not every day a lipstick ends. I got the lipstick via Loreal Beautyboard which was a collaboration / press release. Loreal Color Riche Shine is a lipstick with shine that is so comfortable, moisturizing and glossy at the same time. This one was my favorite in pink, no 112 only in Paris. I especially liked it when I had more dry lips during autumn / winter, had it at work. Easy to apply on the go, good scent.

Definitely worth its price. Can imagine buying it again on offer or any other color. But probably won't need lipstick for a while;) Loreals has many different finishes and is one of the best in the budget class. Their carpet sits very well. Have you tested any of these? What are the most important features of a lipstick for you?

1 kommentar:

  1. Jag stor gillar även Jeffrey Stars velour lipscrub! Bästa jag testat för mina läppar och gör verkligen underverk tycker jag. Läpprodukter appliceras så mycket bättre och det blir ett finare resultat. Hittade mitt inne på Sokos på rea för en tid sedan. Ett riktigt super fynd! De har flera olika ”smaker” där, jag valde det i smaken Lemon Sucker. Älskar verkligen den och kommer definitivt testa flera i framtiden.

    SvaraRadera