söndag 17 maj 2020

Empties: Bioderma Sensibio micellarvatten och La Roche-Posay Cicaplast main handkräm


Just nu är jag riktigt taggad när produkter tar slut, att skriva om två i gången är något som passar för mig. Man har inte en massa empties sparade överallt och det man tyckte är ännu i ett färskt minne. I detta Empties inlägg blev det en hiss och en diss. Kommentera gärna om ni har använt nån av dessa och vilka upplevelser ni har haft. 

Bioderma micellarvatten fanns länge på min wishlist innan jag fick tag i den. Det är var det första micellarvattnet som folk tog hem från Frankrike och alla make up artister etc hyllade den. Jag minns tydligt från en Avon gala när vi hade en make up artist på plats som hade den i sitt kit. Det var en produkt som var ett måste att ha med sig. Jag förstår nu varför. 

Det är den bästa som jag prövat. Förpackningen kommer jag att spara, den har en smidig pump så man öppnar locket och lägger en pads på och pumpar. Man behöver inte ens svänga på flaskan! Jag har beställt den från lookfantastic och köpt den på apotek i Sverige. Min känsliga hy älskar den och den tar lätt bort all make up. Jag kommer att köpa den om och om igen. Har blivit ett måste i mitt badrumsskåp. Har testat den gröna också men den var inte riktigt lika bra. Ska testa den blåa någon gång också.



Sen till en riktig miss. Den här har jag haft på jobbet. Den är så svår att få ur förpackningen, sen var den alldeles för tjock och det kändes som om det aldrig kom in i huden på något sätt. Min känsliga hud älskar La Roche-Possay men det här var verkligen en besvikelse. Det är den första produkten från märket som jag inte gillat. Inte värt pengarna. Det finns en annan som är bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar