tisdag 31 mars 2020

Empties: Avon lip balm och Dermosil Hand Cream


Två produkter tog slut samtidigt idag så tänkte passa på att blogga om de vartefter så jag inte glömmer bort. Handkrämen från Dermosil - Holly Jolly Winter Berries är i en behändig förpackning med flipkork och 40 ml - perfekt att ha med sig på språng. Dofter i handkrämer har jag överlagt svårt med, är det ens lite för mycket så vill de lämnas oanvända. Har med tiden blivit känsligare helt enkelt. Den här har lagom doft, går snabbt in i huden. Inte så riktigt återfuktande som man skulle vilja den här tiden på året. Kommer inte ihåg om den var gåva eller köpte den själv - hur som helst kan jag tänka mig att köpa den igen om den finns i ett set med flera handkrämer. Dock tror jag denna kan ha varit en limited edition doft.


Avon läppomada - många har jag gått igenom. Det är en av mina favoriter och har redan öppnat en ny likadan som fanns i mitt lager. Den här är hydrating lip balm, återfuktande för torra läppar. Det har jag verkligen just nu. Minuset är förpackningen, önskar det var ett annat system än en liten kork. Jag lyckas alltid tappa dessa. Men för att kosta runt 1-2€ så är de ändå värt det.

Avon galan 2015

Från och med imorgon så är jag inte längre Avon Teamledare. Det senaste året har varken funnits tid, ork eller motivation. När man jobbar som försäljare annars och träffar människor så vill jag göra annat på fritiden. För det har varit mera som en hobby och det var ett utmärkt tillfälle för 5 år sen när jag började att satsa fullt ut när jag hade annat. Kommer att fortsätta som Skönhetsrådgivare och beställa som vanligt eftrersom jag använder mycket av produkterna. Allt har sin tid :)

Vilken är din favoritprodukt från Dermosil? Skulle gärna beställa något så småningom, så tipsa gärna.

2 kommentarer:

  1. Mina favoriter från dermosil är nog mineralfoundation, ögonbrynspennan, extra serien (finns den ens mer haha), deras vaddlappar och ansiktskrämer. Har lite som du också svårt med dofterna. Ja smörjer händerna bara på kvällarna när jag går o sova och då kan ja inte ha något riktigt stinkande nära facet. Milda dofter dock är prima!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vaddlapparna är ju en riktig klassiker :)

      Radera