tisdag 27 mars 2018

Åbo makeup shopping


Det blev lite shopping i Åbo. På Zara hittade jag snygga t-shirt till sambon och en t-shirt till mig. Resten blev make up. Blev så glad när det fanns på Stockmann ett reabord med Mac produkter. -40% rabatt på Extra Dimension ögonskugga som jag velat testa i färgen legendary lure. Läppstiftet är från Sheen Supreme serien som jag inte heller prövat och färgen heter asian flower. Passligt nog hade de -20% med Stockmann kortet så passade på och köpte mitt favorit puder.


På Tokmanni såg jag kanske det fräschaste och rätt så välfyllda Essence hyllan. Paletten är så söt och mascaran ska bli spännande att pröva. Jag har testat någon som var bra och lika många som inte var bra. Återstår att se vad jag tycker om denna. Har ni testat mascaran?



På Urban Decay där vi blev sminkande så fick man sminkningen gratis om man köpte produkter för ett visst pris. Jag hade redan i sikte Kristen Leanne paletten och som tur hade de 2 kvar. Så fina färger och häftig palett. Urban Decays skuggor är fantastiska och av alla paletter så är det UD jag har flest av och använder mest.



Till min sminkning användes Naked 1 paletten och det var så bra färger där så den fick också följa med mig hem. En klassisk palett, behändig att ha med sig. Ögonskuggspaletter är något jag samlar på, så om någon undrar varför jag kom hem med hela 4 stycken ;)



Den här paletten hade jag inte tänkt köpa men den var på erbjudande, Urban Decay Troublemaker. Man fick även deras nya mascara med samma namn i miniformat med i förpackningen. Så nöjd med shoppingen och fick även med testers från UD.



En produkt som jag inte köpte men ännu tänker på är den här Naked Flush. Så behändig förpackning. Vilka är dina favoriter från Urban Decay? :) 

1 kommentar:

  1. Vad spännande inköp! Min favorit (trots att jag aldrig har testat produkten haha) är UD Troublemaker, den ser jättefin ut! Ganska unika färger i en och samma palett, jättefin:)

    SvaraRadera