söndag 21 juli 2013

Gardintips?

Just nu så är mitt rum ett projekt som jag tar lite i taget. Databordet i körsbär ska bort och ska istället skaffa ett vitt mindre databord eftersom jag bara använder laptopen just nu. Så smycketrädet står där bara för tillfället. Även ett Ikea malm smink/spegelbord vill jag skaffa någon gång.

Denna lila kappa har jag haft sen vi flyttade in men fundera på att byta. I detta rum så är det sågat upp där gardinstången ligger så att jag kan bara lyfta upp stången och ta bort den när jag ska byta. Men då är det också stopp där kappan slutar på sidorna. Funderar om man skulle skaffa gardiner som man binder runt? Två sidogardiner? Skulle kappa passa då också tro? Har kollat på ringar på Anttila i krom som var snygga men 13€ för 10st som jag inte är säker på om de passar. Skulle man hitta ett par vita, svarta eller i silver skulle detta vara en möjlighet. Kanske borde ta en titt på typ Halpa-halli eller nåt? De flesta sakerna i rummet kommer att gå i svart, vitt och mörkbrunt så har jag funderat på vinrött eller någon annan mörkare färg.

Tips och synpunkter tas tacksamt emot! Om någon behöver ett databord i Vasa trakten billigt så hojta till :)


1 kommentar:

  1. Köp sånadär som har som "tyglissor". Svårt att förklar, men ja har använd såna å he e bra gardiner just när man har sånde gardinstänger. För då slipper man på båda sidorna av hande plööpin! Kanske en fin spetskappa och nå neutrala sidogardiner sku va fint? :) / m

    SvaraRadera