måndag 8 juli 2013

Brevvänner

Jag har skrivit väldigt mycket brev när jag var mindre. När jag hade som mest brevvänner var det säkert 10-20 stycken. Jag älskade att skriva på fina brevpapper och skicka lite småsaker med. Har nästan sparat alla brev så har börjat gå igenom några och ska spara vissa. Jag har brevväxlat med människor över hela Finland - Kuni, Replot, Larsmo, Esbo m.m. Helt sjukt mycket brev har jag sparade. Tror att jag var runt 10 år när jag började skriva och höll på flera år framöver.

Idag skriver man nästan allt på datorn och märker själv hur min stil inte alls är lika som förr. Kanske man borde börja brevväxla igen på traditionellt vis eller skriva något annat? Man ångrar att man inte fortsatte med skrivandet lika aktivt. I skolan skrev man ju ännu förstås något.

Har ni haft många brevvänner tidigare? :) Säkert några som läser som fått brev av mig :P 


1 kommentar:

  1. Jag hade en norsk brevvän förut som skolan fixade. :)

    SvaraRadera