söndag 20 augusti 2017

6 x beauty related websites I often visit

Längtar redan till Avon jul :D 

Jag tycker liknande inlägg är roliga att läsa, samma med youtube kanaler, alltid kan man få nya tips. Här är hemsidor med skönhetstema som jag besöker ofta och lite kort varför. Har du också gjort en lista? Länka gärna!

1. Avon hemsidan + min webshop - Eftersom jag är Avon Skönhetsrådigvare och Teamledare så är de här sidorna mina arbetsredskap också. Jag lägger in mina egna och kundernas beställningar, kollar på nyheter, följer med teamet, kollar in aktuella kampanjens nyheter och erbjudanden, accepterar beställningar från webshopen och så vidare. Min webshop länkar jag till ofta på min Avon sida på fb.

2. Feelunique - Jag beställde min Urban Decay Heat palett härifrån och jag gillar verkligen deras utbud och hemsida. Här finns allt möjligt intressant. Jag registrerade mig för ett tag sen och man kunde välja vilket som är sitt favoritmärke och få rabatt på de produkterna. Har ej testat det ännu. Bra packat var det också och fin låda. Kommer defintivt beställa igen, spanar också ofta på nyheter här.


3. Findation - Med min ljusa hy är det alltid en utmaning att hitta nya foundations. Här har jag skrivit in de som har passat mig och valt några som inte passat för att lätt kunna kolla igenom andra märken eller hitta nya. Eftersom jag tycker att det är roligt att testa nya foundations brukar jag nu som då spana in här på samma gång jag kollar in smink på olika sidor.

4. Selfridges - Min favorit webshop gällande skönhet. Med medlemskapet Selfridges+ som kostar ca 18€/år så är det fri frakt hela året. Behöver jag Mac fix+ spray beställer jag det härifrån. Bra utbud, fina nyheter och intressanta märken. Jag kollar nästan daligen på beauty kategorin och new this week. Bra hemsida och det bästa av allt - snabb leverans. Beställer jag sent onsdag kväll kan jag få paketet på fredag eftermiddag/kväll. Bra förpackat vilket jag uppskattar. Too Faced hittar ni också här :)


5. Fragantica - Mina kunder kanske frågar efter en Avon parfym med vanilj i eller någon som påminner om en doft som ej säljs mera. Då är denna sida perfekt parfym encyclopedia - här finns parfymer i alla möjliga märken med info som årtal, recensioner, alla noter i doften, vilken kategori den tillhör och lite kort info om den.

6. CultBeauty - Hit kommer ofta nya, trendiga skönhetsprodukter. Jag har beställt en gång härifrån och största orsaken var att få tag i Morphe paletten 35F - fall into frost. Vet inte hur många sidor jag skrev in e-post adressen för att vänta på att den skulle komma in någonstans i lager. En fantastisk palett. Här hittar ni vad annat jag beställde.

Brukar ni besöka någon av dessa? Vilka är era tips - skönhetsrelaterat? :) Jag önskar att sephora.se skulle skicka till Finland eller att en fysisk butik skulle finnas här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar