söndag 14 augusti 2016

Förberedelser inför hösten/vintern 2016


Det känns som om det blev höst på en gång. Jag gillar hösten och vintern och har inget emot detta väder just nu - bara det inte skulle regna så mycket. Augusti brukar väl vara soligt och fint? Hur som helst, när det är ny säsong så brukar jag alltid vilja storstäda och planera.

Som Avon Skönhetskonsulent så är denna tid på året fram till Januari då jag har mest visningar, evenemang och störst försäljning. Varje år väntar jag på kommande julkatalogerna och därefter är det t.o.m flera visningar i veckan. Ser så fram emot det!


Jag skulle bara plocka en del papper i mitt rum/kontor/shop och plötsligt så hade jag städat hela rummet! Samma sak igår kväll så började städa badrummet och putsa hyllor vid midnatt... Vi har också kalas inkommande vecka när sambon fyller, så har småstädat lite här och där i helgen. Stora skrubben ska få sig en riktigt genomgång någon helg också, blir så lätt man bara slänger in allt.

Avon visning hemma hos mig
Mina planer och mål inför hösten och vintern som jag kommer på nu:

- Göra 100 mål listan (på gång!)

- Slå mitt försäljningsrekord under julkampanjerna
 (för två år sedan hade jag sålt mest i en julkampanj i vårt område. Stolt!)

- Hålla många visningar, gärna hos nya kunder. Även en hemma i Vasa!

- Ordna en Avon kväll + visning och hyra ett utrymme med en kollega

- Ordna en bloggtävling och lotta ut ett sort paket med Avon produkter (wiii eller hur? :D)

- Boka tid klipp+färg och göra en större förändring för mitt hår

- Se Pleppo Två på Wasa Teater

- Satsa mera på bloggen utveckla den
(två samarbeten på gång - intresserad? Även Avon ärenden ninaholm88@hotmail.com)

-Satsa mera med Avon på sociala medier

Avon hemleverans från förra årets julkampanj
Förutom dessa ovan ska jag också vara brudtärna på en av mina bästa vänners bröllop. Förutom detta ovan gissar jag att det också blir en hel del roligt på mitt andra jobb :) Ska bli roligt att börja paketera mera än vanligt, jag gick nyss igenom all paketeringsmaterial jag har. Älskar att göra snygga paket och julklappar!


Vad har ni för planer i höst/vinter? Har ni gjort  mål listan? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar