onsdag 27 januari 2010

five beauty favourites

Blotting papers. Perfect på jobbet eller festen när man blir glansig i T-zonen, istället för att sätta på mera puder. Detta tar endast bort glansen - ej makeupen!
Blotting papers 30 sheets, Mac cosmetics


Min absoluta favorit av ansiktskrubbar som jag hittills har prövat, Avon's white tea face scrub. Känns underbart efteråt! Använder 1 gång i veckan.
Avon Planet Spa White Tea Face Scrub 75 ml


En parfym som jag fyndade i handväskvänligt format. Fin färg på flaskan också ;)



Calvin Klein Eternity purple orchid 15 ml


"Dundersprayen". Denna får min pannlugg att stå rakt uppe om jag vill! Har rätt så tungt hår, så när jag verkligen vill att en frisyr ska hålla så är den här den enda som funkar. Otroligt bra! De större flaskorna brukar också vara förmånliga och räcker en bra stund.




Schwarzkopf silhoutte super hold hairpray

När jag har otroligt ljus hy så har jag haft svårt att hitta ljusa puder, men från Lumene hittar jag alltid! Dock tycker jag att de har höjt priset otroligt mycket det senaste åren, så det är ett stort -. Brukar spana efter erbjudanden, normalpriset är runt 15€.


Lumene matte harmony mineral powder, nr.1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar