tisdag 14 april 2020

Emtpies: Mac Fix+ och Garnier Micellar Cleansing Water in Oil


När produkter tar slut så blir det små recensioner här på bloggen. Mac Fix+ fixeringspray är en produkt som alltid har ingått i min sminkrutin i säkert 10 år. Varje gång jag gör en full makeup dvs. med foundation, concealer och puder så använder jag den här. Jag applicerar all makeup förutom mascara och sprayar sen ansiktet med denna och använder en så kallad solfjäder/fan att vifta med så att det torkar snabbare och blir mera "in" och att jag snabbare kan fortsätta makeupen utan att röra i ansiktet i misstag och få bort produkt. Svårt att förklara i ord haha :D Den här tar bort pudrigheten och gör resultatet mera "skinlike" och hjälper till mina torra partier att få också en fuktboost, när puder kan framhäva det mera när jag har en period med torrare hy. Lägger dock ännu setting spray efter all makeup så att det verkligen hålls hela dagen.

Förutom det så ibland sprayar jag den på en pensel med ögonskugga, speciellt skimriga skuggor för att få en intensivare färg och som sitter bättre. För intensiv highlighter glow gör jag samma. Den har också gjort att jag har använt mera av produkter som jag köpt men inte har så mycket pigment - en lite räddare av mindre pigmenterade produkter. Det finns också med dofter, jag har haft en med kokos men känns onödigt. Kan tänka mig att köpa ett set med minisar med olika dofter om det skulle vara ett bra pris. Har redan köpt en ny och kommer att köpa den om och om igen. Ett stort plus att den finns på Sokos Emotion och Kicks i Vasa om man inte vill beställa via nätet.


Garnier Micellar Cleansing Water in Oil är ett micellarvatten som man skakar innan användning för att de 2 vätskorna blandas. Min hy är känslig, rosascea och bland hy. Tycker om att ha full makeup så då behövs ett ordentligt micellarvatten. Förut använde jag mera makeup cleansing wipes om jag ville ta bort min makeup snabbt, den här har ersatt det. Jag använder wipes främst vid resor. Den här tar lätt bort makeup, älskar den till ögonmakeup och liquid lipstick som sitter som berget.

Brukar köpa mini av den om jag hittar, eftersom den är så behändig att ha med sig. Flaskan är 400 ml och den är dryg, behöver inte alls mycket. Det finns flera micellarvatten i denna serie, har prövat 2 andra men den här upplever jag att är effektivast. Mascara och ögonmakeup tas enkelt bort utan extra gnuggas. Har redan en ny i användning och kommer att köpa den igen. Brukar passar på när de har rabatt med plussakort. När jag gör en ordentligt rengöring så använder jag en cleanser i pump från Garnier, micellar cleansing gel wash. De här produkterna är så värt sina pengar.

Har ni testat någon av dessa?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar