torsdag 16 april 2020

Boktips

Igår köpte jag hem dessa böcker från vår lokala bokhandel Akateeminen kirjakauppa Gros Bokhandel. Bucketlist och för mycket av allt kostade endast 2€, vilka fynd. Trevligt med -15% rabatt när man blev medlem också. Tips i Vasa!

Detta är inte ett sponsrat inlägg. Igår lade jag ett mål för mig själv, att läsa minst 24 böcker i år. Det lär inte bli något problem. Nu har jag verkligen inspiration att läsa. Blev glad över sortimentet och betjäningen vid vår lokala bokhandel. Stöd gärna er lokala bokhandel om ni har möjlighet och är friska. Här är några författare som jag själv verkligen gillar:

Camilla Läckberg - En bur av guld och Fjällbacka böckerna(detektivromanerna). Det är sällan jag fastar för en bokserie, men böckerna som utspelas i Fjällbacka tar mig alltid med storm och jag har svårt att slita mig ifrån dem. Första boken är Isprinsessan. Hennes senaste bok  En bur av guld tyckte jag ännu mera om - miljön, storyn ja allt. Läste ut den på 2 dagar.

Jojo Moyes - Livet efter dig, arvet efter dig och en andra chans är böcker där man skrattar och gråter vartannat. Livet efter dig filmen var också sevärd. Jag har läst några andra också av Jojo Moyes som också har varit bra.

Sophie Kinsella - Härlig skönlitteratur, shopaholic serien har jag verkligen fastnat för. En shopaholics bekännelser är den första boken. Så roligt när man känner igen modenamn etc, om man är intresserad av sånt. Och kanske känner igen sig själv ibland. Har även läst andra från samma författare. Lättsamma och roliga. Minns att jag gillade speciellt flickan från tjugotalet.

Tove Jansson - Muminböckerna är de som jag främst har läst men vill gärna i framtiden läsa andra böcker av henne. Muminböckerna är en klassiker som passar i flera åldrar. En fin present också. De är så fina när de nya omslagen påminner om de gamla.

Thomas Erikson - Omgiven av idioter är en bok jag tycker alla borde läsa. Nyfiken på resten av hans böcker.

Har du någon bok eller författare du vill tipsa om? Kommentera gärna. Ta hand om er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar