söndag 31 maj 2020

Maj 2020

Den här våren kommer man verkligen att komma ihåg. Tänkte börja blogga om månaden som gått med mest bilder och lite text. Ska definitivt önska mig en flerårs bok att skriva till julklapp, typ en rad om dagen. Tror det finns en med Mumintema. Intressant att se tillbaka. Tillsvidare får bloggen fungera som det. Det största som hände i Maj var att min permittering tog slut snabbare än vad jag väntat. Det är verkligen nu som jag uppskattar mitt jobb och min position. Lite mera rutiner i vardagen men allt är ändå annorlunda. 


1 Maj firades hemma med tortilla. Här är foto innan jag lägger gräddfil på :D Tröttnar aldrig på tortilla. Ett glas Cocis till mums. Jag äter typ alltid med kniv och gaffel. Såg en reklam om Bättre ljud i tv för en soundbar, nå varför behöver man köpa en då om det är bättre ljud i tv:n? :D 

Jag har alltid haft ett kritiskt öga för felstavningar i reklam etc. av någon orsak ser jag det väldigt lätt. Läste någonstans att det är från förut när människorna sökte efter hot/faror så därför ser man saker som är "fel" eller inte passar in. It's a gift and a curse, kan störa mig på vissa saker som jag inte kan göra något åt men på mitt arbete är det en styrka när man flyttar om saker och ser vad som passar och vad som inte passar. Nu blev det direkt sidospår här, säg mig att någon känner samma sak? :) På bloggen är jag dock inte lika noga.


Kollade klart serien Casa Del Papel - Money Heist på Netflix och det är en av de bästa jag sett. Nynnar på Bella Ciao konstant. Läste boken Klein av Axel Åhman, en riktigt bra novellsamling. Rekommenderas!


En makeup look jag blev mycket nöjd med. Älskar att sminka mig med bruna och mera nude färger. Läppstiftet är från Jeffree Star i färgen Restraints + The Gloss Shane Glossin'. Bästa flytande läppstiftet. Kom förresten fram till att jag inte har färgat håret sen September. Trivs dock väldigt bra med håret som det är nu. Kanske inte låter så nästa månad.:D


Hittade filter för katter på Snapchat. Sötisar eller hur?



Ninja tycker också om våren och sommaren. Vi har ätit en del mjukglass och glass. Älskar glass året runt men den här tiden är det verkligen extra gott. 


Jag ser ändå fram emot Juni. Det är så skönt nu att det är ljusare på kvällarna och jag har fått in ett bra läsflow nu. Det är mitt sätt att varva ner. Undrar hur Maj ser ut om ett år. Hur som helst så önskar jag mina läsare en bra fortsättning på sommaren! Vad tyckte ni att var bäst med Maj månad? :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar