onsdag 2 maj 2018

1 May makeup


På första maj så passade jag på att vara kreativ och utgick från Kat Von D studded lipstick i färgen Plan 9. När jag beställde för längesen så fick man välja minisar gratis när man köpte fullstora läppstift och ville testa en häftig färg. Den är mera grön i verkligheten. Skuggorna är från Too Faced paletten Gold Chocolate Bar. Hade också kattöron :P


Jag testade också en ny produkt som en bekant hade tagit hem från usa - Tarte Shape Tape concealer. Första intrycket är väldigt bra - den smälte in bra under ögonen och höll bra hela dagen. Jag började fundera på kvällen varför sminkningen hade hållit sig så bra vid hakan och näsan där jag nästan alltid måste pudra under kvällen. Det var där jag hade applicerat concealern. Får se om detta blir en ny favorit :) Har gillat Mac Studio Fix concealer men gillar inte förpackning och att den oxiderar.


Hade tänkt applicera lösögonfransar och insåg att jag inte hade något lim, så det fick bli Loreal So Couture mascaran istället. Ett hett tips om ni vill ha en volym mascara som separerar bra. Det blev en sväng på stan, ätit en massa gott och njutit. Nu ser jag verkligen fram emot sommaren - första gången på många år som jag har ordentlig semester. Men först ska det bli en rolig weekend med en vän i helgen :D

Vad gjorde ni på första maj? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar