lördag 17 februari 2018

MAC x Jeremy Scott


Varje dag så kollar jag någon form av smink- eller skönhetsrelaterad video på Youtube. Jag kollar på BeautyNews som kommer varje vecka. Det är helt otroligt hur mycket som händer i sminkvärlden och med alla kollektioner som kommer ut. Oftast är det några få som brukar intressera mig. När jag såg att Mac skulle släppa en kollektion med Jeremy Scott så ville jag verkligen ha en produkt i min kollektion - Eye Shadow x 29:Lo-Fi.

Everyday I watch some kind of makeup or beauty video on Youtube. I'm watching BeautyNews coming every week. It is absolutely unbelievable how much is happening in the makeup world and with all the collections coming out. Usually, there are a few that usually interest me. When I saw that Mac would release a collection with Jeremy Scott, I really wanted a product in my collection - Eye Shadow x 29: Lo-Fi.


När det gäller limited edition produkter (begränsad upplaga) så kan det förutom att de kan sälja slut snabbt så kan de vara svåra att få tag i. De flesta LE produkter jag köpt har varit via nätet. Även denna gång - så hann jag få tag i denna på Selfridges hemsida! En timme senare var de slutsålda. Med Selfridges+ har jag dessutom gratis hemleverans. Lyxigt.

In the case of limited edition products, except that they can sell out quickly, they can be difficult to get. Most LE products I bought have been through the internet. Even this time - I got this on Selfridge's website! An hour later they were sold out. With Selfridges + I also have free home delivery. Luxurious.


Förpackningen är så häftig och mycket finare än vad jag trodde, samt att paletten var större än vad jag hade förväntat mig. Nostalgiskt utseende. Tänk när man förut väntade tills favoritlåten kom på radio så att man fick banda in det på kasett. Tyckte om att göra program också och spela in :D Har säkert några kasetter kvar hos föräldrarna :D

The packaging is so cool and much nicer than I thought, and that the palette was bigger than I expected. Nostalgic. Imagine waiting until the favorite song came on the radio so that you got it on the cassette. Enjoyed to make programs too and record: D Have a few cassettes left at my parents.


29 vackra färger, en stor spegel och cool förpackning. Ett fint samlarobjekt i min kollektion. Jag kan varmt rekommendera Jeremy Scott: The Peoples Designer dokumentären på Netflix. Har du någon Limited Edition produkt hemma som du gillar extra mycket? :) 

29 beautiful colors, a big mirror and cool packaging. A nice collector's item in my collection. I highly recommend Jeremy Scott: The Peoples Designer Documentary on Netflix. Do you have any Limited Edition product at home that you like extra much? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar