måndag 6 mars 2017

MOTD: Mac me up + produktlista


Ledig måndag! Så härligt med sol ute, började med att kolla igenom mailen, äta frukost i lugn och ro och sen sminka mig. Idag ville jag testa produkterna jag köpte från Mac i Tammerfors, så det blev en nästan hel sminkning med Mac produkter. Fick prover på strobing cream som jag testat idag.

Jag har kanske 10 gånger applicerat lösögonfransar, blev så glad när det lyckades så bra idag utan att klotta ner ögonsminket :D Övning ger färdighet. Fransarna är från Ardell, double up heter modellen. Använde tillsammans med franslim från house of lashes som är svart i färgen.


Primer: Avon Luxe mattifying primer & Mac strobing cream - original
Foundation: Mac Studio Fix Fluid - NW10
Ögon: Mac Paint Pot - vintage selection, Urban Decay anaheilm och punk, Mac eyeshadow - nylon
Concealer: Mac Pro Longwear - NW15
Puder: Mac Studiofix powder plus foundation - NW15 och NYX HD finishing powder - transuclent
Highlight: Make Up Store Moon Shadow - peach
Contour: NYX Contour & Highlight Pro palette
Rouge: Mac Mineralize Blush - petal power
Spray: MAC Fix+ spray


Ögonbryn: Mac Eye Brows - spiked och Make Up Store Premium Tri Brow - brunette
Kajal övre: Avon Supershock gel eyeliner - black
Kajal nedre vattenlinjen: Isadora Inliner kajal - 56 blonde
Fransar: Ardell Double Up 205 och House of Lashes dark glue
Läpp penna: Mac Pro Longwear Lip pencil - good timing
Läppar: Mac Retro Matte Liquid Lipcolour - Oh, lady
Finish: Smashbox primer water



Det är så roligt att leka med make up! Det bästa jag vet är när man får sminka sig i lugn och ro, tar inspiration någonstans ifrån och helt enkelt gör konst. Min terapi. Har varit väldigt nöjd över hållbarheten på detta liquid lipstick och behaglig att bära, redan sugen på andra färger :D Vilken är er favorit liquid lipstick? Väldigt sugen på att pröva från Huda Beauty också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar